معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست ایران، معصومه ابتکار در حاشیه این اجلاس (در اوایل خرداد 95) بیان کرد که ایران در حال از دست دادن منابع اقتصادی، بهداشتی، کشاورزی و همچنین منابع گردشگری خود است.

درخواست ابتكار از مجمع محیط زیست سازمان ملل متحد برای همکاری بین المللی برای مبارزه با طوفان شن و گرد و غبار

سلامت نیوز: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست ایران، معصومه ابتکار در حاشیه این اجلاس (در اوایل خرداد 95) بیان کرد که ایران در حال از دست دادن منابع اقتصادی، بهداشتی، کشاورزی و همچنین منابع گردشگری خود است.

به گزارش روزنو به نقل از شبکه تلویزیونی K24 کنیا، این شبکه تلویزیونی می افزاید: دولت ایران درخواستی جدی از جامعه بین المللی برای کمک به کشورهایی کرده که بار طوفان شن و گرد و غبار را بر دوش می کشند. در حال حاضرایران با نظر به مجمع دوم محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEA-2) که در نایروبی به پایان رسید، چشم به اتخاذ تصمیم همکاری بین الملل برای رسیدگی به این موضوع به عنوان بخشی از تعهد جهانی دارد.


ابتکار در سخنرانی خود در نشست "مبارزه با گرد و غبار" گفت: "انتظار ما این است که UNEA در مورد چگونگی مقابله با این فاجعه تصمیم بگیرد."
 
معاون رئیس جمهور ایران گفت: "این موضوع به یک مسئله مهم در امور عمومی و خصوصی ایران مبدل شده و یک دلیل مهم که چرا حمایت جهانی را خواستار شدیم، جلوگیری از شدت طوفان های شن و گرد و غبار طوفان است که که کارشناسان می گویند برای خاورمیانه و شمال آفریقا سالانه حدود سیزده میلیون دلار هزینه دارد."

 ابتکار ادامه داد: "طوفان گرد و غبار خسارات زیادی به محصولات زراعی زده و حذف خاک حاصلخیز را به دنبال دارد که باعث کاهش بهره وری کشاورزی می شود. بسیاری از کلانشهرهای ما، به خصوص در جنوب غرب، هر سال 10-15 روز طوفان شن و گرد و غبار را تجربه می کنند. به عنوان مثال جمعیت بزرگی در اهواز تحت تاثیر این طوفان ها قرار می گیرند." 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha